Stomportal ažurira bazu diplomskih radova stomatološkog fakulteta u Zagrebu. Dio baze možete vidjeti ovdje.
Vitamin C iz prehrane može spriječiti oralne prekanceroze
Vitamin C iz prehrane, ne iz dodataka prehrani, je povezan sa smanjenim rizikom za razvoj oralnih premalignih lezija (lezija s velikim potencijalom razvoja u karcinom) u muškaraca, stoji u najnovijim studijama. Na New England Research Institutes u Watertownu, Massachusetts, su promatrali unos vitamina C, E, A i karotenoida kod 42 340 muškaraca prijavljenih za istraživanje te njihovu sklonost razvoju oralnih premalignih lezija.
Muškarci su morali dostavljatiinformacije o prehrani i korištenju dodataka prehrani svakih 2 do 4 godine.Ukupno je dijagnosticirano 207 premalignih lezija u razdoblju između 1986. i 2002. godine, izvjestio je istraživački tim u časopisu International Journal of Cancer. Rizik za razvoj ovih lezija nije značajno povezan s ukupnim unosom vitamina C, vitamina A ili karotenoida. Međutim, vitamin C iz prehrane je značajno povezan sa smanjenim rizikom za oralne premaligne lezije: oni s najvišim unosom tijekom studije su imali čak 50%manji rizik od onih koji su najmanje uzimali vitamin C. Znanstvenici nisu našli direktnu poveznicu s beta-karotenom, likopenom ili lutienom. Trend za povećanje rizika za razvoj oralnih prekanceroza je pronađen u vitaminu E, posebno kod aktivnih pušača koji su uzimali dodatke vitamina E. Također, bata-karoten je povećavao rizik u populaciji aktivnih pušača.
Izvor: International Journal of Cancer, ožujak 2007.