Dental anatomy simulation, verzija 1.0 je program za pregled svih zubi
i korijenova trajne denticije u 3D formatu. Klikom na sliku ili ovdje, snimite i instalirajte program u svom računalu.
Gazirana
pića glavni su uzrok propadanja zubi kod britanskih tinejdžera, ali
brojni roditelji to ne znaju, objavili su znanstvenici sa sveučilišta u
Birminghamu.
Sokovi koje popije 92 posto britanskih 14-godišnjaka oštećuju zubnu
caklinu, dodaje se u istraživanju. Erozija cakline slabi zub i dovodi
do stanjivanja i odlamanja rubova. "Ovo je istraživanje pokazalo da su
gazirana pića najvažniji čimbenik u eroziji zubi tinejdžera", rekao je
dr. Peter Rock sa sveučilišta u
Birminghamu. "Samo jedno gazirano piće na dan znatno povećava izglede da zubi oslabe", dodao je.
Četiri ili više čaša na dan u 12-godišnjega djeteta povećavaju
izglede za 252 posto. Puno gaziranih pića u 14-godišnjaka taj rizik
povećava za 513 posto, kaže se u članku objavljenom u časopisu British Dental Journal.
Za razliku od kvarenja zubi, kojemu je uzrok previše šećera,
erozija cakline izazvana je kiselim sastojcima pića. Čak su i dijetna
gazirana pića opasna, a rizik se smanjuje pijenjem mlijeka i vode.
"Erozija zuba sve je veći problem među britanskim tinejdžerima, ali
mnogi roditelji ne shvaćaju razliku između karijesa i erozije cakline",
rekla je Liz Kay iz britanske udruge stomatologa. "Roditelji moraju
shvatiti... da kiselost nekih proizvoda izaziva eroziju", kaže se u
njezinu priopćenju.